راه آسمان the way to the sky

اهل بیت علیه السلام راهی کوتاه تا رسیدن به آسمان Imams have a short way to reach the sky

راه آسمان the way to the sky

اهل بیت علیه السلام راهی کوتاه تا رسیدن به آسمان Imams have a short way to reach the sky

راه کوتاه نجات از غم و اندوه

سه شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۲۴ ق.ظ




ذکر یونسیه یعنی گفتن  :  لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین.

✨آیه 87، سوره انبیا✨



آثار و برکات ذکر یونسیه


🦋1-پیامبر گرامى (صلى الله علیه و آله و سلّم):

 هر بیمار مسلمانى که این دعا را بخواند، اگر در آن بیمارى(بهبودى نیافت و) مرد ، پاداش شهید به او داده مى شود و اگر بهبودى یافت خوب شده در حالى که تمام گناهانش آمرزیده شده است .



🦋2-.رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلّم):

آیا به شما خبر دهم از دعایى که هرگاه غم و گرفتارى پیش آمد آن دعا را بخوانید گشایش حاصل شود؟ اصحاب گفتند: آرى اى رسول خدا. 

آن حضرت فرمود: دعاى یونس که طعمه ماهى شد: 

✨لا اله الا انت سبحانک إنّى کنت من الظالمین.✨



🦋3- امام صادق (علیه السلام): عجب دارم از کسى که غم زده است چطور این دعا را

 نمى خواند 

✨لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین✨


چرا که خداوند به دنبال آن مى فرماید: 

فاستبجنا له و نجیناه من الغم و کذلک ننجى المؤ منین 

(ما او را پــاسـخ دادیم و از غم نجات دادیم و این چنین مؤ منان را نجات مى دهیم )



🦋4-مرحوم کلینى نقل مى کند: مردى خراسانى بین مکه و مدینه در ربذه به امام صادق (علیه السلام) برخود و عرضه داشت : فدایت شوم من تا کنون فرزنددار، نشده ام ، چه کنم؟


حضرت فرمودند : هرگاه به وطن برگشتى و خواستى به سوى همسرت روى آیه ، و ذالنون إذ ذهب مغاضبا فظنّ أن لن نقدر علیه فنادا فی الظلمات ان لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین ...



🔸مرحوم آخوند ملا حسنقلی همدانی: هر قدر، در هر وقت بتوانید؛ این ذکررا بگوئید.



🔸از ایت الله بهاری سـوال کردم در ایام فراغت، همانند راه رفتن و نشستن، چه ذکری برای نورانیت قلب و رفع حجب خوب است؟

فرمود: ذکر یونسیه.



🔸وقتی از مرحوم آیةالله کشمیری پرسیدند بهترین کار برای سالک در کدام یک از اعمال عبادی است؟ فرمودند: بهترین آن سجده است که ذکر یونسیه در آن گفته شود. و فرمودند: امان ذکر یونسیه موجب اتصال به ارواح و باز شدن چشم برزخی میگردد.




📚آفتاب خوبان، اثراستاد سیدعلی اکبر صداقت



موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۱۶
یاصاحب الزمان ادرکنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی