راه آسمان the way to the sky

اهل بیت علیه السلام راهی کوتاه تا رسیدن به آسمان Imams have a short way to reach the sky

راه آسمان the way to the sky

اهل بیت علیه السلام راهی کوتاه تا رسیدن به آسمان Imams have a short way to reach the sky

رازهای گرسنگی ۲

يكشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۵:۲۳ ب.ظ



با تفکر در مقدمات گفته شده می فهمیم که چرا خداوند برای میهمانش گرسنگی را انتخاب کرده است. 


شناخت: نعمتی بالاتر و بهتر از نعمت شناخت، نزدیکی و دیدار خداوند نیست و گرسنگی از راههای نزدیک رسیدن به آن است.  


 پس می بینی که روزه تکلیف نیست بلکه خداوند بوسیله آن تو را بزرگ داشته و بخاطر واجب نمودن آن بر ما منت دارد. و بهمین جهت شکر آن واجب است. و ارزش دعوت خداوند به روزه را در کتابش، در آیه روزه، می فهمی و اگر بدانی که این خطاب، دعوت تو به سرای پیوستن به خداست، از آن لذت برده، و می فهمی که علت واجب کردن آن کم خوردن و ضعیف کردن نیروهای سرکش است.






با تفکر در مقدمات گفته شده می فهمیم که چرا خداوند برای میهمانش گرسنگی را انتخاب کرده است. 


شناخت: نعمتی بالاتر و بهتر از نعمت شناخت، نزدیکی و دیدار خداوند نیست و گرسنگی از راههای نزدیک رسیدن به آن است.  


 پس می بینی که روزه تکلیف نیست بلکه خداوند بوسیله آن تو را بزرگ داشته و بخاطر واجب نمودن آن بر ما منت دارد. و بهمین جهت شکر آن واجب است. و ارزش دعوت خداوند به روزه را در کتابش، در آیه روزه، می فهمی و اگر بدانی که این خطاب، دعوت تو به سرای پیوستن به خداست، از آن لذت برده، و می فهمی که علت واجب کردن آن کم خوردن و ضعیف کردن نیروهای سرکش است.


اخلاص: وقتی ارزش کاری را که از تو خواسته شده، فهمیدی، برای رسیدن به نتیجه خوب، در جهت انجام درست و اخلاص در آن، تلاش می کنی.  


 پرهیز از گناه: هنگامی که هدف از واجب شدن روزه را دانستی، می فهمی که چه چیزی باعث صفا و روشنی یا تیرگی آن می شود، و معنی این حدیث را می فهمی که «روزه فقط خودداری از خوردنی و آشامیدنی نیست، و هنگامی که روزه گرفتی، گوش، چشم و زبانت نیز باید روزه بگیرد.» حتی در بعضی روایات پوست و مو نیز گفته شده.  


 قرب الی الله: می فهمی که شایسته نیست نیت و هدف روزه، فقط مجازات نشدن یا بدست آوردن پاداش و بهشت و ناز و نعمت باشد، گرچه با روزه این دو نیز بدست می آید بلکه سزاوار است هدف و نیت روزه نزدیکی انسان به خداوند و همسایگی و خوشنودی او باشد. و حتی از این حد هم بالاتر آمده و خود این عمل را بخاطر این که انسان را از صفات حیوانی خارج و به صفات روحانی نزدیک می گرداند، نزدیک شدن به خدا بداند، نه وسیله ای برای نزدیک شدن به او.  


 بعد از درک این مطالب با کمی تأمل می توانی بفهمی که هر کار یا حال یا سخنی که تو را از مقامهای بلند حضور در درگاه خدا دور سازد، مخالف مراد مولایت از مشرّف نمودن تو به این دعوت و میهمانی است. و راضی نمی شوی در خانه میهمانی این پادشاه بزرگ - که تو را با این نزدیکی و مشرّف نمودن نزدیک گردانده است و عالم به نهانی های تو و آنچه در قلبت می گذرد، می باشد - و در حالی که به تو توجه دارد، از او غافل باشی. و راضی نمی شوی که از او روی بگردانی در حالی که به تو روی کرده است.


 عقل انسان این را از کارهای بسیار زشت می داند که حتی دوست حاضر نیست با دوستش چنین عملی انجام دهد، ولی خداوند بخاطر مدارای با بندگان مانند این غفلتها را حرام نکرده است، و بر بندگان آسان گرفته و تکلیف آنان را کمتر از توانائیشان قرار داده است.  


 

 و خلاصه این که در روزه خود به سفارشات امام صادق علیه السّلام عمل می کنند: «یکی از آنها این است که موقعی که روزه می گیری خود را نزدیک به آخرت ببین، و با خضوع و خشوع و شکستگی و خواری باش، و مانند بنده ای که از مولای خود ترسان است، بوده، دلت از عیوب، و باطنت از حیله ها و مکرها پاک باشد، و به خدا از هر چه غیر اوست بیزاری جوی و در روزه خود تنها خدا را سرپرست خود بدان و آنگونه که شایسته است از خداوندی که بر همه غالب است بترس، و در روزهایی که روزه می گیری روح و بدنت را به خدای متعال بده، و قلب خود را برای محبت و یاد او و بدنت را برای عمل به دستورات او و چیزهایی که از تو خواسته، فارغ کن.»




منبع : المراقبات.مرحوم آیت الله حاج میرزا جواد آقا ملکی تبریزی






The secrets of hunger2



By thinking in the foregings, we understand why God chose hunger for his guest.


Recognition: Humility is higher and better than the blessing of knowing, the proximity and the meeting of God, and hunger is the way to reach it.


So you see that fasting is not a duty, but God has greatly raised you and obligates us to do it. And so it is obligatory for sugar. And it is worth the invitation of God to fast in his book, in the verse of fasting, and if you know that this statement is your invitation to join God, you will enjoy it, and you will understand that the reason for making it weak and weaken the forces Is rogue.


 Sincerely: When you understand the value of the work that was asked of you, you are struggling to achieve good results in order to do it right and sincerely.


 Avoiding Sin: When you consider the purpose of obligating fasting, you understand what makes it clear or dark, and you understand the meaning of this hadith that "fasting is not just about eating and drinking, and when You have fasting, your ears, your eyes and your tongue also have to fast. "Even in some traditions, skin and hair are also said.


 Maybe you understand that it is not desirable that the purpose and purpose of fasting is not just not to punish or to receive rewards and heaven, and cute and blessed, although it is obtained with the fasting of these two, but deserves the purpose and purpose of fasting near human to God and Neighborhood and pleasure. And even more so, and this is the act of approaching God, not a means of approaching him, because he removes man from animal traits and approaches spiritual traits.


 After understanding these points with a little reflection, you can understand that any work or thing or speech that takes you away from the high authorities in the presence of God is opposed to Murad Mullight from taking you to this invitation and party. And you will not be satisfied at the guest house of this great king - who has brought you near and near to the moonlight, and the world is at your doorstep and what is going on in your heart - and while he is paying attention to you, Do not forget you And you do not get contented to turn away from him while he's done to you.


 Human reason regards it from very ugly things that even the friend does not want to do with his friend, but God has not forbidden such neglections because of tolerance with servants, and they are easy for servants, and their duty is less than their ability. Is.


 In short, they act on the orders of Imam Sadiq (peace be upon him): "One of them is that when you fast you see yourself close to the Hereafter, and be humble and humble and frail and degraded, and like a servant He who is fearful of his own will, your heart is defective, and clean of deceit and deceit, and to Allah, from all that is not to Him, be frightened, and in His fast, only God, His guardian, and, as it deserves, Fear God, who dominates all, and on the days you fast, give your soul and body to the Almighty God, and give your heart for the love and remembrance of Him and His body to practice His commands and the things that come from And ask, graduate. "


Source: Al-Marraqbati.Mehrm Ayatullah Haj Mirza Javad Aqa Maleki Tabrizi


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۲۳
یاصاحب الزمان ادرکنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی