راه آسمان the way to the sky

اهل بیت علیه السلام راهی کوتاه تا رسیدن به آسمان Imams have a short way to reach the sky

راه آسمان the way to the sky

اهل بیت علیه السلام راهی کوتاه تا رسیدن به آسمان Imams have a short way to reach the sky

ترک خویشاوندان

سه شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۳۰ ق.ظ




أَنَّ رَجُلًا أَتَی النَّبِیَّ ص فَقَالَ یَا رَسُولَ اللَّهِ أَهْلُ بَیْتِی أَبَوْا إِلَّا تَوَثُّباً عَلَیَّ وَ قَطِیعَةً لِی وَ شَتِیمَةً فَأَرْفُضُهُمْ قَالَ إِذاً یَرْفُضَکُمُ اللَّهُ جَمِیعاً قَالَ فَکَیْفَ أَصْنَعُ قَالَ تَصِلُ مَنْ قَطَعَکَ وَ تُعْطِی مَنْ حَرَمَکَ وَ تَعْفُو عَمَّنْ ظَلَمَکَ فَإِنَّکَ إِذَا فَعَلْتَ ذَلِکَ کَانَ لَکَ مِنَ اللَّهِ عَلَیْهِمْ ظَهِیرٌ. 



مردی خدمت پیغمبر صلی اللَّه علیه و آله آمد و عرضکرد: یا رسول اللَّه! فامیل من تصمیم گرفته‏اند بر من حمله کنند و از من ببرند و دشنامم دهند.

آیا من حق دارم آنها را ترک گویم؟ 



أَنَّ رَجُلًا أَتَی النَّبِیَّ ص فَقَالَ یَا رَسُولَ اللَّهِ أَهْلُ بَیْتِی أَبَوْا إِلَّا تَوَثُّباً عَلَیَّ وَ قَطِیعَةً لِی وَ شَتِیمَةً فَأَرْفُضُهُمْ قَالَ إِذاً یَرْفُضَکُمُ اللَّهُ جَمِیعاً قَالَ فَکَیْفَ أَصْنَعُ قَالَ تَصِلُ مَنْ قَطَعَکَ وَ تُعْطِی مَنْ حَرَمَکَ وَ تَعْفُو عَمَّنْ ظَلَمَکَ فَإِنَّکَ إِذَا فَعَلْتَ ذَلِکَ کَانَ لَکَ مِنَ اللَّهِ عَلَیْهِمْ ظَهِیرٌ. 



مردی خدمت پیغمبر صلی اللَّه علیه و آله آمد و عرضکرد: یا رسول اللَّه! فامیل من تصمیم گرفته‏اند بر من حمله کنند و از من ببرند و دشنامم دهند.

آیا من حق دارم آنها را ترک گویم؟ 

فرمود: در آن صورت خدا همه شما را ترک میکند،

عرضکرد: پس چه کنم؟

فرمود، بپیوند با هر که از تو ببرد و عطا کن بهر که محرومت کند و در گذر از هر که بتو ستم نماید، زیرا چون چنین کنی، خدا ترا بر آنها یاری دهد. 

 



📚اصول کافی






Leave a family


A man came to the service of the Prophet (peace be upon him) and said: "Prophet Allah! My family has decided to attack me and insult me and cut of with me.Am I right to leave them? He said: God then leaves you all. He said: what can I do? He said: "Come, join with anyone who takes you and grant him who it deprived you and forgive anyone who oppresses you, because if you do so, God help you against them".


📚 Osole kafi
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۰۱
یاصاحب الزمان ادرکنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی